MusicAider



Forgot your password?

pl

AUTOMATIZER

Don't have an account? Join us!Try automatizer
Start

PROFIL UŻYTKOWNIKA - Żywiołak - Zespół

Avatar
Gatunki: Metal; Folk, Ethno, World music; Folk, Ethno, World music

nullnullnullnullnull

Statystyki wejść: 1136
Statystyki głosów:
1: 0%
2: 0%
3: 0%
4: 0%
5: 0%







Jestem na rynku muzycznym od:
2005

Kraj: Polska

Województwo: mazowieckie

Miasto: Warszawa

Gatunki: Metal; Folk, Ethno, World music; Folk, Ethno, World music


Informacje:


Historia:
Zespół Żywiołak powstawał od początku 2005 roku początkowo jako duet dwóch muzyków: Roberta Jaworskiego - grającego wcześniej m.in. w zespołach takich jak: ?Ich Trole?, czy ?Kapela ze Wsi Warszawa?, oraz Roberta Wasilewskiego ? współzałożyciela i gitarzysty zespołu ?Open Folk?.

Niemalże cały rok 2005 to żmudna współpraca tych dwóch muzyków, do których to stopniowo dołączają dwie wokalistki: Anna Piotrowska z zespołu ?Goście z Nizin? i Izabela Byra z zespołu ?Detonacja? oraz specjalista od etnicznych instrumentów perkusyjnych: Maciej Łabudzki - zastąpiony potem przez Macieja Dymka. W 2011 r. w zespole pojawiają się w miejsce Izy i Ani: Monika Wierzbicka (Nina Nu) i Karina Kumorek (Kara).

Za debiut zespołu Żywiołak można przyjąć występ w warszawskim klubie ?Jadłodajnia Filozoficzna? 8 grudnia 2005.
Już dzień później zespół bierze udział w XV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Ludowej ?Mikołajki Folkowe? w Lublinie, na którym to zostaje bardzo gorąco przyjęty i zdobywa Nagrodę Publiczności.
Cztery miesiące później zespół otrzymuje Grand Prix - Nagrodę Prezesa Polskiego Radia na najbardziej prestiżowym festiwalu muzyki folkowej ?Nowa Tradycja? w Warszawie.
Późniejsze sukcesy to:
Grand Prix na ?Międzynarodowym Festiwalu gry na instrumentach dawnych i byle czym? w Starogardzie Gdańskim
Pierwsza nagroda w przeglądzie zespołów rockowych ?Młode Wilki - Rebelia? organizowanym przez warszawski klub ?Stodoła?.
Wybór przez Piotra Kaczkowskiego utworu Oko Dybuka na składankę ?MINIMAX 4?
Nominacja do Nagrody Muzycznej Programu Trzeciego Polskiego Radia im. Mateusza Święcickiego - "Mateusze 2007"- za nowatorstwo w zmaganiu się z folkową materią (2007)
Płyta Nowa Ex-Tradycja (zdaniem internautów najlepsza płyta folkowa roku 2008) zostaje laureatem plebiscytu ?Wirtualne Gęśle 2009?
Utwór Moja Mała, ukazuje się na płycie "GAJCY" wydanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego (2009)
Płyta Globalna wiocha zostaje nominowana do Nagród Akademii Fonograficznej "Fryderyk 2012" w kategorii "Album Roku Folk / Muzyka Świata"
Ważniejsze występy:

Festiwal Czterech Kultur w Łodzi (2007)
Opener Festiwal (2008)
Przystanek Woodstock (2008)
Trasa promocyjna płyty Nowa Ex-Tradycja (2009)
Udział w koncercie "GAJCY", Warszawa - Muzeum Powstania Warszawskiego (2009)
Castle Party (2010)
Trasa promocyjna płyty Globalna wiocha (2011-2012)
Zespół grał na wielu plenerach i imprezach klubowych w całym kraju, promował polską kulturę w Moskwie i Wiedniu, koncertował w Niemczech, Norwegii, Danii, Czechach na Węgrzech i Litwie.

Dyskografia:

Muzyka Psychodelicznej Świtezianki (wyd. Karrot Kommando 2007)
Nowa Ex-Tradycja (wyd. Karrot Kommando 2008)
Nowa Mix-Tradycja (wyd. Karrot Kommando 2010) płyta z remiksami
Globalna wiocha (wyd. Karrot Kommando 2011)
Liczba członków zespołu: 5

Skład zespołu:

Monika Wierzbicka, NINA NU
Wokal
Historia:

Współzałożyciel zespołu i pomysłodawca jego nazwy.



Przyszedł na świat w wielkopolskim Turku dokąd to po studiach i służbie w marynarce wojennej przeprowadził się urodzony w wielkopolskiej wsi Przespolew - jego ojciec Stefan.

Mieszkanie wraz ze swą matką , ojcem i starszą siostrą okraszone było zawsze silną dawką tego , co potem wywarło niekwestionowany wpływ na jego wrażliwość. A była to niezwykle silna osobowość jego babci - Anieli, z Jaworskich.

Od najmłodszych lat w jego domu zderzały się dwa światy. Świat kreowany rzeczywistością trzydziesto-tysięcznego miasteczka oraz atmosfera codzienności czwartego pietra w bloku, mocno "sfolkloryzowana" przez rodzoną Przespolewiankę - Anielę.

Jak się później okazało lata dzieciństwa spędzane często głównie między Turkiem a Przespolewem odcisnęły niezwykle silne piętno na jego artystyczny świat związany zawsze z niezwykle "prosto pojmowanym" czymś...

To jabłko nie padło daleko od Jabłoni.


Już po zakończeniu wczesnoszkolnej edukacji na trąbkę, przeplatanej wydalaniem z i powrotami do turkowskiej szkoły muzycznej, zalęgła się w kształtującym się indywidualiście miłość do starych motocykli sukcesywnie podsycana dokonaniami rock`n`rolla ( ; To nie szło w parze z jego dotychczasową edukacją. Naturalny bunt spowodował odrzucenie wszystkiego co szkolne i zainteresowanie się tym co najbardziej naturalne i zarazem mocne, czemu silnie sprzyjała atmosfera małego Turku - miasta o wyjątkowo silnie rozwiniętej kulturze alternatywnej. W tej oto atmosferze dorastał sobie coraz bardziej poszukujący czegoś wyjątkowego Robert. Wieczory i noce spędzane na koncertach, przy ogniskach, oraz w garażu przy swoich ulubionych starych motocyklach z muzycznie nieobojętnymi kolegami niezwykle silnie popchnęły go do tego co w muzyce najbardziej żywe, czyli do grania i śpiewania w towarzystwie. Jego wyjątkowa charyzma ogniskowa szybko przerodziła się w silne zainteresowanie muzyką akustyczną, czyli tą, która wychodziła z niego i z jego gitary przy każdej możliwej okazji. Repertuar ogniskowy nie rzadko urozmaicany był tym czemu najtwardsi turkowscy rock`n`rollowcy nie potrafili się oprzeć - muzyką żeglarską. Była w szantach siła, która pchnęła Roberta jeszcze dalej aż do korzeni ludowej muzyki europejskiej.


Niedługo potem odkrył swoje skłonności twórcze zarówno w sferze muzycznej jak i literackiej oraz niezwykle mocno zafascynował się światem polskiej demonologii ludowej. Wtedy też zaczęła się fascynacja starymi instrumentami (między innymi lirą korbową), która po latach poszukiwań muzycznych, udziałach w licznych projektach muzycznych (Ceol, ich troLe, The Irish Connections, Detonacja, Kapela ze wsi Warszawa) doprowadziła go do sformowania składu ,w którym w oparciu o współpracę koncepcyjną z Robertem Wasilewskim oraz swoje dotychczasowe doświadczenia zrealizował wizję bardzo uniwersalnej muzyki opartej na dorobku słowiańskiej muzyki ludowej , nie zamykającej się jednocześnie w ramach tego gatunku. Jego wizytówkami są takie utwory jak: urokowiona tradycyjna pieśń ukraińska ?? ? ?? ??? ?????? przywodząca Zbigniewowi Hołdysowi skojarzenia z dokonaniami Led Zeppelin, Psychoteka oparta na tanecznej rytmice disco i... tekście Bolesława Leśmiana, oraz w pełni autorskie Pogaństwo i Żywiołak w których to utworach Robert nie bał sie poruszyć tematów całkiem współczesnych.

Pierwszy album zespołu "Nowa ex-tradycja" , którego to był producentem i autorem większości kompozycji został szybko zauważony i doceniony przez świat mediów.


Żywiołak to wspólny, zarazem pierwszy "pełnokrwisty" projekt dwóch Robertów w którym zawarli swoje wszystkie muzyczne fascynacje. Obecnie Jaworski tworzy też oprócz Żywiołaka projekt: roberto DELIRA & Kompany w którym w sposób bardziej pieczołowity oddaje się fascynacji i rekonstrukcji instrumentów dawnych. Na potrzeby tego właśnie projektu intuicyjnie zrekonstruował archeologiczną zagadkę z gdańskich wykopalisk średniowiecznych - instrument przez naukowców nazwany "gęślą gdańską" i używając smyczka do gry na niej, nadał jej jednocześnie nowe przeznaczenie stając się tym samym polskim prekursorem grania na "gęśli smyczkowej". Te fascynacje wydają się nie mieć końca.




Robert Jaworski, DELIRA
instrumenty ludowe, lira korbowa, altówka, lutnia, flet, wokal
Historia:

Urodził się w Kairze. Praca rodziców była powodem licznych podróży i dłuższych pobytów za granicą. W Zairze jako pięcioletni chłopiec , gdy rodziców nie było w domu, zostawał w towarzystwie czarnoskórych stróżów, którzy wokół ogniska śpiewali przy wtórze bębnów i innych instrumentów. Był to pierwszy kontakt Roberta z muzyką etniczną. Lata szkolne to oczywiście zainteresowanie muzyką rockową i to w jej mocnej hardrockowej odmianie. To fascynacja zespołami Black Sabbath, Led Zeppelin i Deep Purple, później brzmieniami Pink Floyd, Genesis czy King Crimson, by już w czasach studenckich trafić na wieczne źródło - muzykę tradycyjną. Łemkowskie pieśni poznawane na pieszych wędrówkach po Beskidzie Niskim i irlandzka muzyka ze z trudem zdobytych płyt i nagrań miały trwale wpłynąć na zainteresowania muzyczne a i całe życie Roberta Wasilewskiego.

Mimo namów rodziców do studiowania arabistyki (był wtedy w Algierii) poszedł za głosem zainteresowań - wybrał powrót i studia polonistyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Na studiach powstały jego pierwsze teksty poetyckie. Zainteresowanie twórczością takich bardów jak Bob Dylan, Leonard Cohen, Władimir Wysocki czy nasz Edward Stachura skłoniły go do własnych prób twórczych i debiutu scenicznego na konkursach piosenki autorskiej i poezji śpiewanej.

Po studiach pracował pięć lat w Ośrodku Kultury Ochoty gdzie jako instruktor opiekował się zespołami muzycznymi. Tam właśnie spotkał dwóch innych muzyków z którymi w 1987 roku założył "Open Folk" jedną z pierwszych grup folkowych w Polsce. Specjalizowała się w muzyce celtyckiej i wydała sześć materiałów zarejestrowanych i wydanych na sześciu kasetach i dwóch płytach. Pierwszy tytuł wybór pieśni i tańców irlandzkich pt. "Give Me Your Hand" sprzedał się w około 14 tysiącach egzemplarzy. Jeden z albumów od początku do końca wymyślił sam Robert Wasilewski. "Bretonstone" - suita oparta na starych tematach bretońskich i francuskich, inspirowana celtyckimi eposami i średniowiecznymi poematami rycerskimi i wzbogacona na okładce ich cytatami, ukazuje stare jak historia ludzkości sfery życia - wojnę, miłość, tęsknotę. Ta muzyczna opowieść stała się kultowa w środowisku osób. zainteresowanych historią i zajmujących się między innymi rekonstrukcją walk i zwyczajów rycerskich.

Przygoda Roberta z muzyką celtycką trwała 18 lat mimo wielu chwil zwątpienia.

Nagrodę za tę wytrwałość przyniósł rok 2005 i następne. Założona właśnie z Robertem Jaworskim i młodszym pokoleniem muzyków folkowych formacja "Żywiołak" dała pierwsze koncerty i szybko została zauważona nie tylko na podwórku folkowym. Spełniły się żywe od lat młodzieńczych marzenia Roberta Wasilewskiego. Wreszcie może "robić swoje", czyli tworzyć i grać muzykę inspirowaną polską i szerzej słowiańską tradycją; może pisać własne teksty, oprawiać je własną muzyką. Jeden z jego utworów "Oko Dybuka" zostaje wybrany przez samego Piotra Kaczkowskiego na jedną z płyt serii "Mini Max". "Noc Kupały" z kolei dostaje dziką kartę na polskie eliminacje do festiwalu "Eurowizja 2008".

W chwili obecnej kończy pracę nad koncepcją drugiego albumu ?Żywiołaka? ? pt. Globalna Wiocha, na którym znajdzie się wiele piosenek jego autorstwa m.in. Mój Miły Rolniku.

Robert Wasilewski mieszka z żoną ? Justyną na wsi w drewnianym domu nad rzeką i wspólnie piszą piosenki do jej tekstów.




Karina Kumorek, KARA
Wokal
Historia:

W rytmiczny trans wpadł po ukończeniu szkoły muzycznej w klasie fortepianu. Z transu tego nie wyrwały go nawet studia na elitarnej uczelni ekonomicznej. Posługując się diabelsko prostymi metodami, wprowadza swoich słuchaczy w odmienne stany świadomości. Sound designer, szef studia nagrań FONOMACHINA. Swoje dokonania zamieszcza m.in. na stronie myspace.com/maciekdymek




Robert Wasilewski, MROQ
gitara basowa, lutnia, wokal

Maciej Dymek, DYMOL
perkusja, instrumenty perkusyjne


Preferowane miejsca na koncerty i oczekiwane wynagrodzenie dla zespołu:

Kluby

Sale koncertowe

Plener

Imprezy zamknięte

Wymagania techniczne: [pdf]

Data powstania: 2005
Kraj: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

Strona WWW: http://www.zywiolak.pl

Członkowie:

Monika Wierzbicka"NINA NU"
Wokal
Historia: Pokaż historię

Współzałożyciel zespołu i pomysłodawca jego nazwy. Przyszedł na świat w wielkopolskim Turku dokąd to po studiach i służbie w marynarce wojennej przeprowadził się urodzony w wielkopolskiej wsi Przespolew - jego ojciec Stefan. Mieszkanie wraz ze swą matką , ojcem i starszą siostrą okraszone było zawsze silną dawką tego , co potem wywarło niekwestionowany wpływ na jego wrażliwość. A była to niezwykle silna osobowość jego babci - Anieli, z Jaworskich. Od najmłodszych lat w jego domu zderzały się dwa światy. Świat kreowany rzeczywistością trzydziesto-tysięcznego miasteczka oraz atmosfera codzienności czwartego pietra w bloku, mocno "sfolkloryzowana" przez rodzoną Przespolewiankę - Anielę. Jak się później okazało lata dzieciństwa spędzane często głównie między Turkiem a Przespolewem odcisnęły niezwykle silne piętno na jego artystyczny świat związany zawsze z niezwykle "prosto pojmowanym" czymś... To jabłko nie padło daleko od Jabłoni. Już po zakończeniu wczesnoszkolnej edukacji na trąbkę, przeplatanej wydalaniem z i powrotami do turkowskiej szkoły muzycznej, zalęgła się w kształtującym się indywidualiście miłość do starych motocykli sukcesywnie podsycana dokonaniami rock`n`rolla ( ; To nie szło w parze z jego dotychczasową edukacją. Naturalny bunt spowodował odrzucenie wszystkiego co szkolne i zainteresowanie się tym co najbardziej naturalne i zarazem mocne, czemu silnie sprzyjała atmosfera małego Turku - miasta o wyjątkowo silnie rozwiniętej kulturze alternatywnej. W tej oto atmosferze dorastał sobie coraz bardziej poszukujący czegoś wyjątkowego Robert. Wieczory i noce spędzane na koncertach, przy ogniskach, oraz w garażu przy swoich ulubionych starych motocyklach z muzycznie nieobojętnymi kolegami niezwykle silnie popchnęły go do tego co w muzyce najbardziej żywe, czyli do grania i śpiewania w towarzystwie. Jego wyjątkowa charyzma ogniskowa szybko przerodziła się w silne zainteresowanie muzyką akustyczną, czyli tą, która wychodziła z niego i z jego gitary przy każdej możliwej okazji. Repertuar ogniskowy nie rzadko urozmaicany był tym czemu najtwardsi turkowscy rock`n`rollowcy nie potrafili się oprzeć - muzyką żeglarską. Była w szantach siła, która pchnęła Roberta jeszcze dalej aż do korzeni ludowej muzyki europejskiej. Niedługo potem odkrył swoje skłonności twórcze zarówno w sferze muzycznej jak i literackiej oraz niezwykle mocno zafascynował się światem polskiej demonologii ludowej. Wtedy też zaczęła się fascynacja starymi instrumentami (między innymi lirą korbową), która po latach poszukiwań muzycznych, udziałach w licznych projektach muzycznych (Ceol, ich troLe, The Irish Connections, Detonacja, Kapela ze wsi Warszawa) doprowadziła go do sformowania składu ,w którym w oparciu o współpracę koncepcyjną z Robertem Wasilewskim oraz swoje dotychczasowe doświadczenia zrealizował wizję bardzo uniwersalnej muzyki opartej na dorobku słowiańskiej muzyki ludowej , nie zamykającej się jednocześnie w ramach tego gatunku. Jego wizytówkami są takie utwory jak: urokowiona tradycyjna pieśń ukraińska ?? ? ?? ??? ?????? przywodząca Zbigniewowi Hołdysowi skojarzenia z dokonaniami Led Zeppelin, Psychoteka oparta na tanecznej rytmice disco i... tekście Bolesława Leśmiana, oraz w pełni autorskie Pogaństwo i Żywiołak w których to utworach Robert nie bał sie poruszyć tematów całkiem współczesnych. Pierwszy album zespołu "Nowa ex-tradycja" , którego to był producentem i autorem większości kompozycji został szybko zauważony i doceniony przez świat mediów. Żywiołak to wspólny, zarazem pierwszy "pełnokrwisty" projekt dwóch Robertów w którym zawarli swoje wszystkie muzyczne fascynacje. Obecnie Jaworski tworzy też oprócz Żywiołaka projekt: roberto DELIRA & Kompany w którym w sposób bardziej pieczołowity oddaje się fascynacji i rekonstrukcji instrumentów dawnych. Na potrzeby tego właśnie projektu intuicyjnie zrekonstruował archeologiczną zagadkę z gdańskich wykopalisk średniowiecznych - instrument przez naukowców nazwany "gęślą gdańską" i używając smyczka do gry na niej, nadał jej jednocześnie nowe przeznaczenie stając się tym samym polskim prekursorem grania na "gęśli smyczkowej". Te fascynacje wydają się nie mieć końca.



Robert Jaworski"DELIRA"
instrumenty ludowe, lira korbowa, altówka, lutnia, flet, wokal
Historia: Pokaż historię

Urodził się w Kairze. Praca rodziców była powodem licznych podróży i dłuższych pobytów za granicą. W Zairze jako pięcioletni chłopiec , gdy rodziców nie było w domu, zostawał w towarzystwie czarnoskórych stróżów, którzy wokół ogniska śpiewali przy wtórze bębnów i innych instrumentów. Był to pierwszy kontakt Roberta z muzyką etniczną. Lata szkolne to oczywiście zainteresowanie muzyką rockową i to w jej mocnej hardrockowej odmianie. To fascynacja zespołami Black Sabbath, Led Zeppelin i Deep Purple, później brzmieniami Pink Floyd, Genesis czy King Crimson, by już w czasach studenckich trafić na wieczne źródło - muzykę tradycyjną. Łemkowskie pieśni poznawane na pieszych wędrówkach po Beskidzie Niskim i irlandzka muzyka ze z trudem zdobytych płyt i nagrań miały trwale wpłynąć na zainteresowania muzyczne a i całe życie Roberta Wasilewskiego. Mimo namów rodziców do studiowania arabistyki (był wtedy w Algierii) poszedł za głosem zainteresowań - wybrał powrót i studia polonistyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Na studiach powstały jego pierwsze teksty poetyckie. Zainteresowanie twórczością takich bardów jak Bob Dylan, Leonard Cohen, Władimir Wysocki czy nasz Edward Stachura skłoniły go do własnych prób twórczych i debiutu scenicznego na konkursach piosenki autorskiej i poezji śpiewanej. Po studiach pracował pięć lat w Ośrodku Kultury Ochoty gdzie jako instruktor opiekował się zespołami muzycznymi. Tam właśnie spotkał dwóch innych muzyków z którymi w 1987 roku założył "Open Folk" jedną z pierwszych grup folkowych w Polsce. Specjalizowała się w muzyce celtyckiej i wydała sześć materiałów zarejestrowanych i wydanych na sześciu kasetach i dwóch płytach. Pierwszy tytuł wybór pieśni i tańców irlandzkich pt. "Give Me Your Hand" sprzedał się w około 14 tysiącach egzemplarzy. Jeden z albumów od początku do końca wymyślił sam Robert Wasilewski. "Bretonstone" - suita oparta na starych tematach bretońskich i francuskich, inspirowana celtyckimi eposami i średniowiecznymi poematami rycerskimi i wzbogacona na okładce ich cytatami, ukazuje stare jak historia ludzkości sfery życia - wojnę, miłość, tęsknotę. Ta muzyczna opowieść stała się kultowa w środowisku osób. zainteresowanych historią i zajmujących się między innymi rekonstrukcją walk i zwyczajów rycerskich. Przygoda Roberta z muzyką celtycką trwała 18 lat mimo wielu chwil zwątpienia. Nagrodę za tę wytrwałość przyniósł rok 2005 i następne. Założona właśnie z Robertem Jaworskim i młodszym pokoleniem muzyków folkowych formacja "Żywiołak" dała pierwsze koncerty i szybko została zauważona nie tylko na podwórku folkowym. Spełniły się żywe od lat młodzieńczych marzenia Roberta Wasilewskiego. Wreszcie może "robić swoje", czyli tworzyć i grać muzykę inspirowaną polską i szerzej słowiańską tradycją; może pisać własne teksty, oprawiać je własną muzyką. Jeden z jego utworów "Oko Dybuka" zostaje wybrany przez samego Piotra Kaczkowskiego na jedną z płyt serii "Mini Max". "Noc Kupały" z kolei dostaje dziką kartę na polskie eliminacje do festiwalu "Eurowizja 2008". W chwili obecnej kończy pracę nad koncepcją drugiego albumu ?Żywiołaka? ? pt. Globalna Wiocha, na którym znajdzie się wiele piosenek jego autorstwa m.in. Mój Miły Rolniku. Robert Wasilewski mieszka z żoną ? Justyną na wsi w drewnianym domu nad rzeką i wspólnie piszą piosenki do jej tekstów.



Karina Kumorek"KARA"
Wokal
Historia: Pokaż historię

W rytmiczny trans wpadł po ukończeniu szkoły muzycznej w klasie fortepianu. Z transu tego nie wyrwały go nawet studia na elitarnej uczelni ekonomicznej. Posługując się diabelsko prostymi metodami, wprowadza swoich słuchaczy w odmienne stany świadomości. Sound designer, szef studia nagrań FONOMACHINA. Swoje dokonania zamieszcza m.in. na stronie myspace.com/maciekdymek



Robert Wasilewski"MROQ"
gitara basowa, lutnia, wokal

Maciej Dymek"DYMOL"
perkusja, instrumenty perkusyjne

Historia:

Zespół Żywiołak powstawał od początku 2005 roku początkowo jako duet dwóch muzyków: Roberta Jaworskiego - grającego wcześniej m.in. w zespołach takich jak: ?Ich Trole?, czy ?Kapela ze Wsi Warszawa?, oraz Roberta Wasilewskiego ? współzałożyciela i gitarzysty zespołu ?Open Folk?.

Niemalże cały rok 2005 to żmudna współpraca tych dwóch muzyków, do których to stopniowo dołączają dwie wokalistki: Anna Piotrowska z zespołu ?Goście z Nizin? i Izabela Byra z zespołu ?Detonacja? oraz specjalista od etnicznych instrumentów perkusyjnych: Maciej Łabudzki - zastąpiony potem przez Macieja Dymka. W 2011 r. w zespole pojawiają się w miejsce Izy i Ani: Monika Wierzbicka (Nina Nu) i Karina Kumorek (Kara).

Za debiut zespołu Żywiołak można przyjąć występ w warszawskim klubie ?Jadłodajnia Filozoficzna? 8 grudnia 2005.
Już dzień później zespół bierze udział w XV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Ludowej ?Mikołajki Folkowe? w Lublinie, na którym to zostaje bardzo gorąco przyjęty i zdobywa Nagrodę Publiczności.
Cztery miesiące później zespół otrzymuje Grand Prix - Nagrodę Prezesa Polskiego Radia na najbardziej prestiżowym festiwalu muzyki folkowej ?Nowa Tradycja? w Warszawie.
Późniejsze sukcesy to:
Grand Prix na ?Międzynarodowym Festiwalu gry na instrumentach dawnych i byle czym? w Starogardzie Gdańskim
Pierwsza nagroda w przeglądzie zespołów rockowych ?Młode Wilki - Rebelia? organizowanym przez warszawski klub ?Stodoła?.
Wybór przez Piotra Kaczkowskiego utworu Oko Dybuka na składankę ?MINIMAX 4?
Nominacja do Nagrody Muzycznej Programu Trzeciego Polskiego Radia im. Mateusza Święcickiego - "Mateusze 2007"- za nowatorstwo w zmaganiu się z folkową materią (2007)
Płyta Nowa Ex-Tradycja (zdaniem internautów najlepsza płyta folkowa roku 2008) zostaje laureatem plebiscytu ?Wirtualne Gęśle 2009?
Utwór Moja Mała, ukazuje się na płycie "GAJCY" wydanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego (2009)
Płyta Globalna wiocha zostaje nominowana do Nagród Akademii Fonograficznej "Fryderyk 2012" w kategorii "Album Roku Folk / Muzyka Świata"
Ważniejsze występy:

Festiwal Czterech Kultur w Łodzi (2007)
Opener Festiwal (2008)
Przystanek Woodstock (2008)
Trasa promocyjna płyty Nowa Ex-Tradycja (2009)
Udział w koncercie "GAJCY", Warszawa - Muzeum Powstania Warszawskiego (2009)
Castle Party (2010)
Trasa promocyjna płyty Globalna wiocha (2011-2012)
Zespół grał na wielu plenerach i imprezach klubowych w całym kraju, promował polską kulturę w Moskwie i Wiedniu, koncertował w Niemczech, Norwegii, Danii, Czechach na Węgrzech i Litwie.

Dyskografia:

Muzyka Psychodelicznej Świtezianki (wyd. Karrot Kommando 2007)
Nowa Ex-Tradycja (wyd. Karrot Kommando 2008)
Nowa Mix-Tradycja (wyd. Karrot Kommando 2010) płyta z remiksami
Globalna wiocha (wyd. Karrot Kommando 2011)
Pokaż

O artyście:

<br>












<br><b>Historia:</b><br>
Zespół Żywiołak powstawał od początku 2005 roku początkowo jako duet dwóch muzyków: Roberta Jaworskiego - grającego wcześniej m.in. w zespołach takich jak: ?Ich Trole?, czy ?Kapela ze Wsi Warszawa?, oraz Roberta Wasilewskiego ? współzałożyciela i gitarzysty zespołu ?Open Folk?.<br />
<br />
Niemalże cały rok 2005 to żmudna współpraca tych dwóch muzyków, do których to stopniowo dołączają dwie wokalistki: Anna Piotrowska z zespołu ?Goście z Nizin? i Izabela Byra z zespołu ?Detonacja? oraz specjalista od etnicznych instrumentów perkusyjnych: Maciej Łabudzki - zastąpiony potem przez Macieja Dymka. W 2011 r. w zespole pojawiają się w miejsce Izy i Ani: Monika Wierzbicka (Nina Nu) i Karina Kumorek (Kara).<br />
<br />
Za debiut zespołu Żywiołak można przyjąć występ w warszawskim klubie ?Jadłodajnia Filozoficzna? 8 grudnia 2005.<br />
Już dzień później zespół bierze udział w XV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Ludowej ?Mikołajki Folkowe? w Lublinie, na którym to zostaje bardzo gorąco przyjęty i zdobywa Nagrodę Publiczności.<br />
Cztery miesiące później zespół otrzymuje Grand Prix - Nagrodę Prezesa Polskiego Radia na najbardziej prestiżowym festiwalu muzyki folkowej ?Nowa Tradycja? w Warszawie.<br />
Późniejsze sukcesy to:<br />
Grand Prix na ?Międzynarodowym Festiwalu gry na instrumentach dawnych i byle czym? w Starogardzie Gdańskim<br />
Pierwsza nagroda w przeglądzie zespołów rockowych ?Młode Wilki - Rebelia? organizowanym przez warszawski klub ?Stodoła?.<br />
Wybór przez Piotra Kaczkowskiego utworu Oko Dybuka na składankę ?MINIMAX 4?<br />
Nominacja do Nagrody Muzycznej Programu Trzeciego Polskiego Radia im. Mateusza Święcickiego - &quot;Mateusze 2007&quot;- za nowatorstwo w zmaganiu się z folkową materią (2007)<br />
Płyta Nowa Ex-Tradycja (zdaniem internautów najlepsza płyta folkowa roku 2008) zostaje laureatem plebiscytu ?Wirtualne Gęśle 2009?<br />
Utwór Moja Mała, ukazuje się na płycie &quot;GAJCY&quot; wydanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego (2009)<br />
Płyta Globalna wiocha zostaje nominowana do Nagród Akademii Fonograficznej &quot;Fryderyk 2012&quot; w kategorii &quot;Album Roku Folk / Muzyka Świata&quot;<br />
Ważniejsze występy:<br />
<br />
Festiwal Czterech Kultur w Łodzi (2007)<br />
Opener Festiwal (2008)<br />
Przystanek Woodstock (2008)<br />
Trasa promocyjna płyty Nowa Ex-Tradycja (2009)<br />
Udział w koncercie &quot;GAJCY&quot;, Warszawa - Muzeum Powstania Warszawskiego (2009)<br />
Castle Party (2010)<br />
Trasa promocyjna płyty Globalna wiocha (2011-2012)<br />
Zespół grał na wielu plenerach i imprezach klubowych w całym kraju, promował polską kulturę w Moskwie i Wiedniu, koncertował w Niemczech, Norwegii, Danii, Czechach na Węgrzech i Litwie.<br />
<br />
Dyskografia:<br />
<br />
Muzyka Psychodelicznej Świtezianki (wyd. Karrot Kommando 2007)<br />
Nowa Ex-Tradycja (wyd. Karrot Kommando 2008)<br />
Nowa Mix-Tradycja (wyd. Karrot Kommando 2010) płyta z remiksami<br />
Globalna wiocha (wyd. Karrot Kommando 2011)























<br>
Pokaż

Wymagania techniczne:





Brak aktualności!

Link do strony:
[link]

Kontakt z osobą reprezentującą:

Piotr Maślanka

E-mail:
rastuch@interia.pl

Telefon:
602447556


Imprezy tego użytkownika

Brak imprez

Imprezy dodane przez innych użytkowników

Brak imprez

Archiwum imprez

Albumy:

Avatar
Tytuł: Globalna wiocha
Rok wydania: 2011
Czas albumu:



Avatar
Tytuł: Nowa Mix-Tradycja
Rok wydania: 2010
Czas albumu:



Avatar
Tytuł: Nowe Ex-Tradycja
Rok wydania: 2008
Czas albumu:



Avatar
Tytuł: Muzyka psychodelicznej świtezianki
Rok wydania: 2007
Czas albumu:



Brak projektów!